272
REGISTRES DU BUREAU
[l521-l522]
ll.
Visitation de la riviere d'Estampes.
i3 octobre 1521.
Un procès verbal fait par maistre Christofle [de Thou], advocat en Parlement, lieutenant lors de Ia Justice de ladite Ville, depuis premier presi­dent, le xiii0 jour d'Octobre et aux jours ensuivans, m v° xxi, de la visitation de la riviere dessendant d'Estampes à Corbeil, les proprietaires des moullins assis sur icelle riviere appellez, pour dresser icelle
riviere et oster les empeschemens faictz par les meus­niers des moullins assis sur les rivieres en la navi­gation.
Ung procès verbal en parchemin de m° Augustin de Tou, l'un des Eschevins de lad. Ville, en date du treiziesme jour d'Octobre mil vc xxi, contenant la visitation par lui faite dela riviere d'Estampes f1'.
1522.
12.
[Pour le faict du vin.]
i" janvier 1022. Pour les quatre solz pour muidz de vin et six solz parisis pour queue, sortant de la ville de Paris (-'.
13.
Contre ceulx qui transportent les bledz hors Paris.
27 mai 1022.
(Jn arrest du Parlement signé Mallon, du xxvne May m vcxxh, entre Jehan Guerard appellant de la sentence donnée par lesdits sieurs Prevost et Eschevins, d'une part, et le Procureur general de la Ville, intimé, d'autre part; par lequel l'appellation et tout ce dont il est appellé a esté mis au neant sans despens; et neanmoings ladite Cour condampne ledit Guerard, pour le transport qu'il a fait hors ladite ville de la quantité de bled declarée au procès, en xv livres parisis d'amende, moityé envers le Roy et autre moityé envers la Ville, et la ramener dans un mois : trente huit muidz de bledz, desquelz en seroit prise Ia quantité de quatre muidz appli-
cable, asscavoir : un muid aux Filles Pénitentes; demy muid à l'.4ve Maria; demy muid aux Bonnes Femmes de Ia chapelle Sainte Avoye ; demy muid aux Blancs Manteaulx, et le demy muid restant mis en pain pour estre distribué à trois s. et un denier tournois en Ia place de Greve, ainsy qu'il seroit avisé par lesdits sieurs Prevost et Eschevins, en presence d'un des sergens de ladite Prevosté des Marchans, lequel criroit à haulte voix que ceste distribution se faisoit pour reparation de la faute commise par ledit Guerard d'avoir transporté hors de ladite ville du bled.
C Le second hheilé de ce document, tiré du registre Q1 îogg5-', P 48 v° (et littéralement reproduit ibid.-53), fait erreur soit sur le nom soit sur la qualité du magistrat chargé de "la visitation de la riviere" ; en effet, aucun personnage du nom de de Thou ne faisait partie de l'échevinage parisien en l'année 1521.
'2' Art. connexe à l'art, io ci-dessus, en date du 1" septembre 1521.